Lilla P

En blogg som innehåller tankar och funderingar, ibland roliga ibland sorgsna... Dessutom kommer jag att hålla läsaren uppdaterad angående min dotters verbala status...;0). Det kan hända att jag även delger läsaren lite händelser från mitt arbetsliv.....??

torsdag, februari 18, 2010

Lugnt och stilla...

..är det i mitt liv just nu. Tänker ibland tillbaka på de vidriga åren jag lagt bakom mig. Lilla snöflingans pappa har hållt sig lugn och skötsam i några månader och jag har kunnat kopplat av...
Har en tillfällig tjänst på annan plats och även där är det lugnt. Halvdagar och ibland hellediga dagar och jag har faktiskt haft dåligt samvete över all ledighete. Men arbetskamraterna tycker att det bara är att passa på så länge det går och de har väl rätt. Detta är enbart under ett par månader så...
Var i stallet och red igår. Märkligt ibland hur det blir ibland, flera av hästarna var på grinigt humör. Den jag hade brukar vara som en liten hund att gossa med och bra att rida, men så fort han skulle hanteras blev han grinig igår. Under lektionen var han totalt okänslig och jag fick jobba som en dåre och det gick ändå inte att få till honom. Kändes ändå bra att instruktören sett detta och spontant sade att det måste ha varit något speciellt som hänt och att han inte var i form.
Men jag antar att det är det här som är charmen med att hantera djur.
Ser fram emot helgen som snart är här!
Tjingeling!

4 Comments:

Blogger Kattis said...

Så skönt när det är lugnt och stilla och saker bara flyter på och fungerar. Kände att jag saknar hästlukten och ridningen när jag läste ditt inlägg men man kan inte få allt. Ha en bra dag!

07:53  
Blogger Lilla P said...

Detsamma!! Fick i tjänsten rycka ut och rädda tre lösspringande hästar idag.... Skaffade fram grimmor, grimskaft, en bonde som lånade ut hage och till slut hittade vi även c ägarna!!!

22:36  
Blogger Kattis said...

Gick det till så här? http://www.expressen.se/1.1885940

09:15  
Blogger Lilla P said...

K; Näe det var inte jag ..." mina " hästar hade inga sulkys... :0)

10:12  

Skicka en kommentar

<< Home