Lilla P

En blogg som innehåller tankar och funderingar, ibland roliga ibland sorgsna... Dessutom kommer jag att hålla läsaren uppdaterad angående min dotters verbala status...;0). Det kan hända att jag även delger läsaren lite händelser från mitt arbetsliv.....??

söndag, februari 11, 2007

OBS! OBS! OBS! OBS!

Nu är världshistorien förändrad.....

Igår morse, efter att ha jobbat halvnatt, sovit tre timmar och skjutsat prinsen till Arlanda, för att sedan komma hem och utschasad sätta mig på toaletten (pust vilken lång mening...och den fortsätter...) hör jag i dimman hur min lilla snöflinga pratar om att hon skall sätta sig och skriva lite. Mhmmm, säger jag trött. Jag hör hur hon "håller på med papper" i sitt rum men därutöver är det ovanligt tyst från rummet. Efter en stund kommer hon in till toaletten ( varför vill barn alltid vara med en in på toan...?) och visar upp ett papper. JAG LOVAR ATT JAG HÖLL PÅ ATT TRILLA AV TOASTOLEN!!!!!
Ungen har skrivit sitt namn!!!!
Fullt läsbart, utan tvekan, så står hennes 7 bokstäver långa namn där!
Jag trodde jag drömde!
Därefter tar hon fram ett till papper och skriver ordet "polis"...!!! Det kom dock spegelvänt av någon anledning, men ändå.

I mars fyller hon fyra år, så nog är det väl imponerande?

Förresten... Kan passa på att säga att jag så en bra film häromkvällen; "Der untergang". Handlade om Hitlers sista tid i bunkern 1945. Otroligt bra och välspelad . I rollen som galningen himself ser vi Bruno Gantz. OTROLIGT porträttlik och trovärdig i sin rolltolkning!

Värd att se!

5 Comments:

Blogger Deepak Gopi said...

Thanks for the visit
Do you know Per Lundgren professor of Communication,Karlstad uty ?
good day

07:42  
Blogger maruschka said...

Men ta bort den där indiern som terroriserar...;o)


Visst är det häftigt när de gör sådana framsteg?
Sonen skriver också sitt namn, men det är ju inte lika komplicerat som snöflingans?...

15:39  
Blogger Lilla P said...

*DG* No sorry I don´t! It was good fun to read your blogg though!

*M* Blev fascinerad över min nya vän...;0)"
Jaa, Dante är ju en liten begåvning förstås, det glömde jag ju! Men JAG blev iallafall jättenöjd!
Kram från oss till er!

16:18  
Blogger Fria Foten said...

Kul att du är tbx!

17:25  
Blogger Lilla P said...

*F* Tackar... Vet inte var tiden tar vägen ibland! Vi hörs!

20:22  

Skicka en kommentar

<< Home