Lilla P

En blogg som innehåller tankar och funderingar, ibland roliga ibland sorgsna... Dessutom kommer jag att hålla läsaren uppdaterad angående min dotters verbala status...;0). Det kan hända att jag även delger läsaren lite händelser från mitt arbetsliv.....??

torsdag, augusti 11, 2011

Dalai Lama svarade på frågan om vad som förvånade honom mest : "-MÄNNISKAN. Hon offrar hälsan för att hon skall tjäna pengar. Sedan offrar hon pengar för att få tillbaka hälsan. Och så är hon så angelägen om sin framtid att hon inte njuter av nuet. Följden blir att hon inte lever i nuet och inte heller i framtiden. Hon lever som on hon aldrig skulle dö. Och så dör hon utan att ens någonsin ha levt..."

2 Comments:

Blogger Tankevågor said...

Halloj! Nu är jag här och läser ikapp och NJUTER av alla fina bilder! Vilken jättefin båt ni har köpt! :-) Förstår att ni har haft en härlig sommar i den.

Ha det gott i fortsättningen också!

( åker ni mest i Mälaren eller? Jag har inte fattat var ni har er båt. )

Kram från Lisbeth

17:55  
Blogger Lilla P said...

Mhmm, vi har den i Mälaren så det blir mycket Mälarvistelse. Men ges tid så blir det skärgården !!

22:33  

Skicka en kommentar

<< Home