Lilla P

En blogg som innehåller tankar och funderingar, ibland roliga ibland sorgsna... Dessutom kommer jag att hålla läsaren uppdaterad angående min dotters verbala status...;0). Det kan hända att jag även delger läsaren lite händelser från mitt arbetsliv.....??

söndag, februari 18, 2007

VILKEN LÖRDAG!!!

Igår åkte vi alltså in till Stockholm med 15.00-tåget. Jag var minst sagt spänd inför kvällens övningar!

T-banan till slussen och så ut på Götgatan. Sedan slet han in mig på Mariagränd och det underbara lilla hotellet Anno 1647...
Ett gulligt rum högst upp (man hade faktiskt "Stomatol"-skylten inte långt därifrån!) och så plockade han fram lite skumpa ur väskan, samt två champagneglas...!!! Sedan blev jag också varse om varför han skickade ut mig i förväg innan vi gick till tåget under förevändningen att han hade en "trettiosekunders" förberedelsetid om jag "ursäktade honom". Han hade ju packat ner mina saker också!

Champagne och en stunds avkoppling på rummet innan det var dags att gå ut på Götgatan igen och vidare till Östgötagatan där vi stegade in på "Östgöta källare" (reserverat bord naturligtvis, det var knökfullt!)
En liten martini för att reta aptiten och sedan en L JUVLIG fisk-, och skaldjursgryta med vitlöksbröd och örtaioli till. Naturligtvis vin till detta!
Maten var ONÖDIGT god! (Jag skulle ju ha ätit även om den inte vore så god!!!)
Väldigt trevlig personal dessutom..

Efter detta klev vi ut igen och styrde stegen uppför Östgötagatan och upp mot Mose Backe... Där klev vi in på södra teatern och jag hade ingen aning om vad som var på gång! Jag hann se en hysterisk affisch med reklam för "När måsarna skrattar sig hesa" och tänkte att detta verkade lite udda. Nåväl. Det blev ett glas rött i teaterbaren och sedan en 20 min sittning i de underbara panorama fönstren över gamla stan och Östermalm.
Så var det dags att gå in!
Det var en konsert med Gianmaria Testa, en Italiensk Corneelis Wreejsvik kan man säga. Fullkomligt UNDERBART.. Halvitaliensk som jag är njöt jag i fulla drag. En liten besvikelse blev det dock av den italienska tolken som fanns på plats. Till och med jag med min italienskakunskap insåg att hon inte kunde förmedla den känsla och det djup som Testa berättade med mellan låtarna! Tyvärr! Men musiken var underbar.

Efter detta var det ett till glas vin vid panoramafönstrena och därefter ner till "Bara bistro Bar" på Östgötagatan, där vi avslutade kvällen med en Irish coffee, eller för mig en Amaretto coffee.

Imorse var det en lång sittning på hotellfrukosten och så småningom tåget hem!
Vilken fantastisk kväll. Har jag inte mött en riktig prins så säg!
Firar snart två år och han är fortfarande en fantastisk man.

Nu sitter jag och försöker hitta motivation till en veckas arbete!!!Tur man trivs på jobbet. man behöver inte sitta länge!!

7 Comments:

Blogger Fria Foten said...

Jag blir riktigt avundsjuk. Vilken kväll och vilka ställen. jag är ju "gammal" Stockholmare så jag vet nästan precis var ni varit. Kanonkul att få ta del av er kväll!

20:10  
Blogger Lilla P said...

*F* Det var verkligen en fantastiskt härlig afton!! Jag har rest en hel del men måste säga att Stockholm är en väldigt vacker stad, med allt sitt vatten och alla gamla byggnader och kyrkor!!

20:29  
Blogger Deepak Gopi said...

:)good day.

12:55  
Blogger Lilla P said...

*dg* Hello again. Any problems understanding the language???
I guess it seems strange to you, huh?
Hope you are well! Take care and talk to you soon!

18:29  
Blogger Deepak Gopi said...

:)

06:32  
Blogger Kattis said...

Vilken em och kväll, snacka om överraskning alltså :-))

17:45  
Blogger Lilla P said...

Jepp underbart var det..

Underbart för en utarbetad, ensamstående småbarnsmorsa....(låter inte jag som en riktig vinstlott???)

14:20  

Skicka en kommentar

<< Home