Lilla P

En blogg som innehåller tankar och funderingar, ibland roliga ibland sorgsna... Dessutom kommer jag att hålla läsaren uppdaterad angående min dotters verbala status...;0). Det kan hända att jag även delger läsaren lite händelser från mitt arbetsliv.....??

tisdag, oktober 21, 2008

Sorg....


Nej, det har inte hänt något tragiskt. Men ibland på kvällarna, när lilla snöflingan lagt sig, och jag sitter i tystnaden efter lång dag, tänker jag på nära och kära man förlorat genom åren. Min kära gudmor fick ju diagnosen lungcancer i januari för några år sedan. I mars var hon borta. Hon finns ju kvar någonstans ändå, i minnet. En liten tröst är att läsa vackra ord, som t.ex dessa av Henry Scott Holland;
"I am standing on the seashore. A ship spreads her white sails to the morning breeze and starts for the ocean. I stand watching her until she fades on the horizon and someone at my side says, "She´s gone". Gone where? The loss of sight is in me, not in her. Just at the moment when someone says "She´s gone", there are others who are wathing her coming. Other voices take glad shout, "Here she comes", and that is dying.

7 Comments:

Blogger Kattis said...

Jo men så är det, kan tänka på min farmor ibland, som ändå varit borta några år nu å tänka "det skulle farmor ha sett". I minnet finns ju hon å farfar alltid kvar, precis som alla mina djur jag haft i mitt liv.
Har nog aldrig sett en Lunnehund "irl" bara i mina hundböcker men dom ser fina ut.

20:21  
Blogger Lilla P said...

Voffsegull var ursöt!!
Såg du jaktprogrammet på Tv4plus ikväll. Handlade om bäverjakt. De tillagade bävergryta, vilken såg otroligt god ut!!

21:44  
Blogger Kattis said...

Ja självklart såg vi jaktprogrammet, tisdagkvällar mellan 20-21 är vi inbokade i TV-soffan Micke & jag. Kul å se eftersom jag själv varit med på bäverjakt flera ggr, dock inte från kanot. Men fy vad jag tyckte "Magda" var töntig!

12:45  
Blogger Lilla P said...

Jag såg faktiskt inte hela programmet så jag skall inte yttra mig om henne.. Brukar gilla henne annars. Hon var en sådan otrolig idrottsmänniska!

19:17  
Blogger Kattis said...

Visst var hon fantastisk under sin skidskyttekarriär men som programledare gör hon sej inte riktigt, sen var det väl mest så att jag tyckte hon var fånig som knappt vågade smaka på bäverköttet.

18:23  
Anonymous Anonym said...

...och här var det jägarforum?...;o)

Skämt åsido, ska försöka ta till mig det där med att en person som går bort bara är borta i mina ögon men närvarande om jag vill...

20:09  
Blogger Lilla P said...

*m* Visst är den vacker!!Skänker mig viss trygghet att tänka så!

07:09  

Skicka en kommentar

<< Home