Lilla P

En blogg som innehåller tankar och funderingar, ibland roliga ibland sorgsna... Dessutom kommer jag att hålla läsaren uppdaterad angående min dotters verbala status...;0). Det kan hända att jag även delger läsaren lite händelser från mitt arbetsliv.....??

måndag, augusti 11, 2008

Mer sommarbilder!

Det är svårt att tänka sig den otroliga värme vi hade under första semesterveckorna, iallafall nu när vi har haft svalt och regn, regn och åter regn i en vecka!
Vi tillbringade ju 5 underbara dygn ute i skärgården och måste dela med mig lite av mina minnen.... Prinsen lotsar oss ut ur slussen och vidare ut mot Djurgården och dess kanal...

...och vidare ut i skärgården och en liten favoritplats i närheten av Blidö... ..och sedan till Finnhamstrakten, där vi sammanstrålade med goda vänner och deras "jolle";0)..

Middagen är serverad.... Livet är harmoniskt och jag känner mig otroligt lycklig över att få ha haft en sådan fin sommar med Prinsen och min lilla snöflinga!! Men ännu är den inte slut!!
Tjingeling!

13 Comments:

Blogger Kattis said...

Wow, vilka underbara sommarbilder, känns deppigt med regnet skvalande utanför fönstret å åskan mullrande, inte kan det väl redan vara slut heller!
När vi var i Stockholm satt vi å drack irish coffe på båten Flyt vid Kornhamstorg, himlars vad häftigt det var med alla laxar som hoppade rätt upp i luften. Vilket skådespel!!!

17:28  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Härliga bilder, sant, det är inte slut ännu..

20:24  
Blogger Lilla P said...

*nq* Flyt, ja.... Den far man förbi på vägen till saltsjön. Irish coffe brukar jag modifiera till Amaretto coffe. Har du provat den??
*hp* Nähärru..Det finns fortfarande härliga dagar kvar att uppleva!

21:32  
Anonymous Anonym said...

Åh, vad härligt det ser ut...;o)
Men då tycker jag vi kollar med systrarna om vi kan komma iväg någon gång framöver?..Eller de tjejer som vill?...*kram*

14:43  
Blogger Lilla P said...

*M* Mmm. Hoppas pappsen mår bättre, vännen!

08:36  
Anonymous Anonym said...

Träffade honom idag efter en tur först till Småland och moster och sedan vi Linköping, han mår mycket bättre tack...*ler*

16:21  
Blogger Annika said...

Haha, när jag sitter på Flyt tänker jag alltid på hur svårt det måste vara att ta sig igenom Slussen, men det kanske det inte är?
DINA bilder är helt, helt underbara!!!! Vilket ljus!! Fin sommar var det ju faktiskt, trots lite regn, tycker jag.

16:53  
Blogger Lilla P said...

*A* Välkommen tillbaka! Det var en toppensommar...

21:50  
Anonymous Anonym said...

...tack snälla för senast, lika gott och trevligt som alltid även om det egentligen var Syster Yster vi firade...Är du lugnare idag?...;o)

18:18  
Blogger Tankevågor said...

Håller med dig om att det var en toppensommar. Varmt och skönt ute på lilla ön hade vi det. Inget regn förrän i augusti då det kom i hela landet.

Helt underbara bilder är det här. Jag blir alldeles varm inombords av dem och längtar ut dit igen....har varit hemma i stan för länge nu. Nästa helg blir det skärgården igen.

20:40  
Blogger Fria Foten said...

Vilken tur att jag ska få åka tbx till mitt kära Sthlm på torsdag. Vi ska gå på genrepet av My Fair Lady. Vi ska oxå gå på Djurgården o flanera om vädret tillåter. Äta gott nånstans. ta en drink på Sky Bar på Royal Viking o lite mer....Yiippee!

12:54  
Blogger Lilla P said...

*lg* Kul att höra av dig! Visst känns det jobbigt att man nu måste vänta ett år på nästa soliga sommar... OM man nu får någon. Denna sommar har varit svårslagen!

*f* Kul att höra av dig också! Hoppas du haft kul i stan!!!

06:28  
Blogger Lilla P said...

*M* Joo, jag lugnade ner mig hör du! Det blev ju bara så stressigt det där att montera in kyl/frys/spis, när det inte ens fanns plats från början!!

08:54  

Skicka en kommentar

<< Home