Lilla P

En blogg som innehåller tankar och funderingar, ibland roliga ibland sorgsna... Dessutom kommer jag att hålla läsaren uppdaterad angående min dotters verbala status...;0). Det kan hända att jag även delger läsaren lite händelser från mitt arbetsliv.....??

tisdag, april 29, 2008

Jaha, då var det dax!



Senare än någonsin har vi satt igång rustningen inför båtsäsongen!

Prinsen har ju varit i Finland på jobb och har i övrigt varit upptagen med olika projekt (mestadels mina av någon outgrundlig anledning...) Idag fanns det dock ingen återvändo. Jobbet måste göras. Halva båtklubben, DRYGT, har ju fått i sina båtar!

Jag sköter "skitjobbet" dvs bottenskrap och målning, vilket jag frivilligt tagit på mig. Känns naturligt att jag med mina 172 cm med skor, gör det istället för prinsen med sina 196 cm UTAN skor! Nu har jag blåfärg över allt på kroppen.

Prinsen skall sköta hela däcket och även täta om alla 12 fönster. *stönar* Mycket jobb blir det!

Lilla snöflingan, som f.ö skött sig exemplariskt idag, frågade; -Hade du tänkt byta hårfärg?

-Ehhh...Näe...?

-Nähe, men nu är du blå i håret iallafall!!

Tjingeling!

9 Comments:

Blogger Annika said...

Vad underbart att ni har båt. Tycker att båtliv verkar vara så skönt. den ultimata friheten...
Även vårjobbet med skrap och pyssel verkar mysigt. Fast, det är väl lätt att romantisera såklart...

20:31  
Blogger Kattis said...

Sicka långskånkar ni är, jag är bara 1,64 å Goset 1,77. Snygg båt men jag är verkligen en novis när det gäller båtar, verkar vara ett hiskeligt jobb. Tacka vet jag våra plastbåtar, dom räcker det med att skura lite :-)

22:18  
Blogger Lilla P said...

*a* Det är härligt med båt OCH det är jobbigt med träbåt. men när man hör V8;an mullra och hon är blank och fin så är det värt allt besvär!!! Är man två som jobbar blir det lite mysigare!

*nq* Ni är väl normallånga antar jag..? Skura ja...Det får man ju också göra på träbåtar. Allt slipdamm skall ju bort!

19:13  
Blogger Tankevågor said...

Men åh, vilken härlig båt!!! När vi bor ute på vår ö på sommrarna blir jag alltid så glad när de där vackra träbåtarna kommer förbi. Det är inte så ofta längre. På midsommar ser man många, då är alla ute men sen är det mest plastbåtarna.

Vart har ni er liggande?

21:28  
Blogger Lilla P said...

*lg* Det är lite speciellt med träbåtar, jag håller med! Den här pärlan byggdes -62.

16:30  
Blogger Lilla P said...

*lg* Hon ligger i en båtklubb i Järfälla!

16:31  
Blogger Fria Foten said...

Oh vad mysigt. Jag tycker att det luktar så gott när folk håller på och fixar och fernissar sina båtar. MMMMM

12:15  
Blogger maruschka said...

Fick nyss sms från ett regnigt Blanes på Costa Brava, jag hoppas vädret bättrar på sig till i morgon när VI åker...Ska skåla med din syster och tänka på dig i morgon kväll...;o)
*kraaaam*

14:41  
Blogger Lilla P said...

*f* !! SOMMAR!!!

*M* Vill INTE höra...men....kram ändå... ;0)

18:09  

Skicka en kommentar

<< Home