Lilla P

En blogg som innehåller tankar och funderingar, ibland roliga ibland sorgsna... Dessutom kommer jag att hålla läsaren uppdaterad angående min dotters verbala status...;0). Det kan hända att jag även delger läsaren lite händelser från mitt arbetsliv.....??

torsdag, mars 13, 2008

Följande drama utspelar sig framför akvariet häromdagen;
Vår käre "Bosse" (en Knorrmal) har uner en tid simmat mer och mer på rygg och slutligen lämnat in. Lilla snöflingan tittar på fiskarna och säger; -"Mamma, var är tjock-Bosse?"
-"Han har simmat iväg upp till fiskhimmeln!" svarar jag stilla.
Det är tyst en liten stund och sedan;
-"Mhmmm..... toaletten då.."
Tjingeling!

12 Comments:

Blogger Annika said...

Hej Lilla P! Kul att du hittade till min blogg! har kollar igenom din sida nu, mysig.
OTROLIGT fin katt du har!! Vilken sötnos!
Och en gullig och klok liten dotter verkar du ha också :-)

Hälsningar Annika

21:49  
Blogger Kattis said...

Bosse - roligt namn på en fisk. Min yngsta son har ett gosedjur (en panda) som heter Bosse. Bosse har t o m vart på Hultsfredsfestivalen.

19:07  
Blogger Lilla P said...

*A* naturligtvis är just MIN dotter den klokaste och roligaste lilla varelse som finns!
Katten likaså!

*nq*
Jepp, Bosse döptes efter en kompis till Prinsen! ALla röda fiskar är döpta efter prinsen (!!) oc hde svarta har namn efter fröknarna på dagis. Fantasin flödar....inte...

11:38  
Blogger maruschka said...

Hihi...
Han skulle bara veta vilken lyxig begravning han skulle ha fått om han hade "simmat till fiskhimlen" hemma hos Prinsen istället?...;o)

15:45  
Blogger Lilla P said...

Aahhh... du tänker på "lyxtoan"..?

19:56  
Blogger maruschka said...

Precis...På våran toa står det just nu en byggfläkt och vrålar dygnet runt och ska så göra i 4-6 veckor...*blä*

09:08  
Blogger Lilla P said...

*m* Tell me about it... Kommer ihåg när jag var höggravid och var i farten att sälja min lägenheti Umeå. Jag upptäckte ju fuktskador i badrummet och fick kriga för att slippa ifrån kostnaderna vid saneringen. Kul att vara utan fungerande badrum med magen i vädret... inte...

23:39  
Blogger maruschka said...

Jag läste fel på min blogg, tyckte det stod att du var ledig nästa vecka, men det var visst TILL nästa vecka, det är jag också...;o)
Vi kan försöka höras...?

09:28  
Blogger Hannele på Hisingen said...

vilken drama, glad påsk.

00:29  
Blogger Lilla P said...

*hp* Påskglad på dig själv du! Ikväll blir det lammstek med parmesangratinerad potatis och palsternacksmos!! lite lagom påskigt!!

16:44  
Blogger Tankevågor said...

Hon är klok din dotter! :))
Ha en fin fortsättning på helgen!

18:50  
Blogger Lilla P said...

*lg* Tack detsamma!!!

15:11  

Skicka en kommentar

<< Home