Lilla P

En blogg som innehåller tankar och funderingar, ibland roliga ibland sorgsna... Dessutom kommer jag att hålla läsaren uppdaterad angående min dotters verbala status...;0). Det kan hända att jag även delger läsaren lite händelser från mitt arbetsliv.....??

söndag, mars 02, 2008

Dags för språklektion...

...-"Mamma, jag kan skura maten själv...", vilket i detta fall betyder att hon inte längre vill ha hjälp av mammsen att SKÄRA sin mat...

Häromkvällen när jag jobbade sent, så fick jag ett samtal från Prinsen där han, mellan gapskratten, berättade följande;

Han och min lilla snöflinga satt och åt middag i all stillhet. Hon berättade då att hon minsann är starkare än "F" (sin äldre halvbror) och att hon brottar ner honom. -"Jasså, minsann", svarade Prinsen.
Det var tyst en stund varpå lilla snöflingan helt coolt fortsätter; -"Jag kan nog brotta ner dig också om det skulle behövas!"

Den pinglan vet vart skåpet skall stå, det säger jag bara!

8 Comments:

Blogger maruschka said...

Det skulle jag vilja se, han är ju inte direkt kortast i byn?...;o)

15:48  
Blogger Lilla P said...

*M* Näe, han är ju liksom inte det.... Men härligast...suck..

22:51  
Blogger Tankevågor said...

Ha ha ha....vilka underbara kommentarer! Bra att du sparar dem och skriver ner dem. :)

21:07  
Blogger Lilla P said...

*lg*
Ja, jag har faktiskt skrivit ner lite kommentarer som hon fällt under åren. Dels i tidigare blogga´r, men även i en liten bok.. Ibland är det roligt att bläddra igenom och titta!!!

07:58  
Blogger Kattis said...

Hade ett kassettband som jag spelat in när yngste sonen sa roliga grejjer, jätte trist att det gick sönder. Men vissa rolia saker som ens grabbar har sagt som små glömmer man aldrig.
Lyckades förresten till sist hyra filmen "Mr Brooks". Fy 17 va bra den var, bland det bästa jag sett på länge!

10:08  
Blogger Hannele på Hisingen said...

haha, man ska skriva upp sånt, innan man glömmer :)

14:32  
Blogger Fria Foten said...

Dom är kul ungarna!

13:31  
Blogger Lilla P said...

*nq* Jaa, att ha det på band eller video vore perfekt.. Har lagt in en videosnutt från dig.kameran, på datorn, där jag och lilla snöflingan åker pulka och jag samtidigt håller i kameran. Helkul!
Kul att du fick tillfälle att se filmen. Kostner är så läcker!!

*hp* En dag när jag och lilla snöflingan var ute och gick (detta var för över två år sedan)så ropade hon plötsligt; "-Titta mamma, alla pippar!!"
Det hon menade var förstås alla fåglar vi såg på ett ställe! människorna vi mötte förstod dock INTE detta!! ;0)

*f* Kul att höra av dig! Jaa, man kan fylla böcker med kommentarer om dem!!

10:43  

Skicka en kommentar

<< Home