Lilla P

En blogg som innehåller tankar och funderingar, ibland roliga ibland sorgsna... Dessutom kommer jag att hålla läsaren uppdaterad angående min dotters verbala status...;0). Det kan hända att jag även delger läsaren lite händelser från mitt arbetsliv.....??

måndag, april 14, 2008

ENGLA


Jag är knappt kapabel att säga någonting utan att börja gråta. Hur är det möjligt för en människa att så totalt hänsynslöst avsluta ett barns liv. Vilken rätt tar en mördare sig?
Jag försöker sitta och fundera över hur denne bestialiske mördare har kunnat leva i 42 år utan att någon reagerat på honom, utan att någon insettt att det är något katastrofalt fel i huvudet på honom.
Samtidigt blir jag rädd för mig själv, på det hat jag känner att jag bär inom mig nu. Jag vill att något hemskt skall hända den mannen. Något som får honom att, om än bara för en sekund, känna samma fruktan som vi alla känt då vi följt fallet, men framförallt den fruktan som Englas familj gått igenom och den sorg som de kommer att få leva i resten av sina liv. För HUR..... HUR!!!!!... överlever man en sådan här situation som förälder?
Min enda tröst är att jag är övertygad om att Engla nu blir väl omhändertagen..någonstans..
Jag kommer ihåg när prinsessan Diana dog (jag var väldigt förtjust i henne). Då var det en som sade; -Den gudarna älskar dör ung...

5 Comments:

Blogger Fria Foten said...

Jag känner samma som du.Hat, hat , hat trots att jag jobbar med kriminella och har jobbat med sjuka människor vilket gör att mazn vet att det finns sådana här sjuka människor....FY! Stackars familjen och alla andra!!!!!

20:12  
Blogger Kattis said...

Vi är nog många som känner HAT, känner hur pulsen stiger bara jag ser bilderna på mördaren i tidningarna. Herre Gud att ingen har låst in honom för gott eller märkt att där "har hissen inte gått ända upp" då personerna han mördat levt idag.

21:19  
Blogger Lilla P said...

*f* Jag kommer också i kontakt med elendet på jobbet, men just när det gäller barn, då går det som aldrig att vänja sig..

*nq* Precis som du säger om bilderna på honom.. Jag blir ÄCKLAD av hans utseende. Jag blir äcklad av att höra berättelserna om hur han och hans thailändska "lilla flickvän" (jag undrar hur hon har det förresten!!) brukade låna duschen på Lappens vägkrog och av att höra hur han tittade på tjejjer och betedde sig mot dem. Näe fy farao, bevare oss från sådant "trash".

20:35  
Blogger maruschka said...

Det är vid sådana här tillfällen som jag bara får tanken "Skjut den jäveln i småbitar" i huvudet, eller "Hoppas de sätter på honom så han dör i fängelset"...
Fy f-n, hur har rättsväsendet kunnat missa en sådan sjuk typ, vatr är vi på väg?

12:58  
Blogger Lilla P said...

*m* Om det är någon tröst kan jag ju bara säga att den här typen av brottslingar ligger risigt till då de hamnar bakom lås o bom!

08:36  

Skicka en kommentar

<< Home