Lilla P

En blogg som innehåller tankar och funderingar, ibland roliga ibland sorgsna... Dessutom kommer jag att hålla läsaren uppdaterad angående min dotters verbala status...;0). Det kan hända att jag även delger läsaren lite händelser från mitt arbetsliv.....??

söndag, mars 23, 2008

Hmmm....

Prinsen och Lilla snöflingan satt och påskpysslade med radion igång. Den lugna versionen av "The Arch´s" schlagerbidrag från i fjol spelades då med Mira.
Lilla snöflingan lyssnar förvånat och konstaterar att det där ju inte är Ola Salo som sjunger varpå Prinsen svarar att, näe, det är det ju inte utan det är en som heter Mira. Men det är ju samma sång fortsätter han..
Det är tyst en stund och så kommer det...
"Mhmm, kommer hon också att ta av sig tröjan..?"

Har haft en fantastisk påsk hittills. Ledig to-ti och hade igår en påsklunch för 4 av Prinsens kompisar. Den sträckte sig från 14.00 till 23.00 ca! Idag när vädret återigen varit fantastiskt har vi passat på att beskär äppelträden. Nu pyser vi till syrran som har besök av sin son och lilla barnbarn, ni kommer ihåg hon som bara vägde 526 gram då hon föddes i v 26. Hon är nu över året fyllda och är jättestark, frisk och duktig.
Tjingeling gott folk!!!

9 Comments:

Blogger Kattis said...

Hörde oxå Mira på radion idag, tycker hon gör en fantastisk version av the Arks låt, jag blir helt knottrig.

20:13  
Blogger Lilla P said...

*nq* jepp. Då jag skrev inlägget kunde jag bara inte komma på vad låten hette... Riktiga versionen är INTE min favorit kan jag säga, men den lugna är kanonbra!!

11:01  
Blogger Annika said...

Det är verkligen en mkt bättre version än originalet. Såg den första ggn på Londongirls blogg.
Låter som om ni har en mkt bra påsk!! Härligt. Här är det helt vanlig vardag igen...
526 gram!!! vilken kämpe till lillflicka som nu blivit så stor och duktig!!

13:38  
Blogger Lilla P said...

*a* Hon är fantastisk den lilla tösen. och man blir alldeles klen när man ser henne. Hon har de mest fantastiska ögon! Skall försöka ordna ett bra kort någon gång!

20:36  
Blogger Hannele på Hisingen said...

haha, jag såg inte, när Ola tog av sej tröjan :)

20:40  
Blogger Tankevågor said...

Gillar också den lugnare versionen bäst!

Vilken lycka att den lilla bebisen mår bra och har växt så!

Mitt lilla nyfödda barnbarn var en riktig bamsetjej på 4kg!! Tyckte ändå att hon var liten! :-)

12:04  
Blogger Fria Foten said...

Jag hade en jättetrevlig påska med många sittningar både hemma och borta!

23:22  
Blogger Lilla P said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

23:49  
Blogger Lilla P said...

*hp* Du missade inget, jag lovar!!

*lg* 4 kg är ju lite mer normalt!! Lilla snöflinganvägde 3185 gr (mjaa, jag fick faktiskt tjuvkika lite i journalen!!) och det var tillräckligt tyckte jag..
Den här lilla pluttan är en riktig fighter och VÄL värd att älskas! Jag är en mycket stolt farmors syster!!

*f* Som alltid är det kul att höra av dig! Uppeggad av alla ägg under påsken, eller..? ;0)

08:37  

Skicka en kommentar

<< Home