Lilla P

En blogg som innehåller tankar och funderingar, ibland roliga ibland sorgsna... Dessutom kommer jag att hålla läsaren uppdaterad angående min dotters verbala status...;0). Det kan hända att jag även delger läsaren lite händelser från mitt arbetsliv.....??

söndag, november 16, 2008

Hundvakt.

Har under en vecka, lite drygt, varit hundvakt till Tompe. Tompe är världens snällaste hund och han tittar på en med kärlek, dagarna i ända!
Kära syster for iväg på en kryssning i Karibien (låter lite som en Harlequin-roman va?) med sin lilla familj och kvar blev Tompe, en Schabrador/Golden blandning som är stor som ett hus. MEN, som sagt han är verkligen världens snällaste. Lite ovant har det känts att kliva upp 05.00 för att rasta hund, men det är faktiskt ganska skönt att börja morgonen med att röra på sig. Det är nästan tre år sedan min kära Schäfer somnade in och honom har jag minsann saknat !

Har haft en underbar helg med Prinsen och lilla snöflingan. Skall avsluta vår helgsamvaro med en lammstek parmesan gratinerad potatis och palsternacksmos, samt glaserade morötter.

Ha en bra helg!!
Tjingeling!

4 Comments:

Blogger Kattis said...

Jag vacklar ut kl 05.30 får då har Svante sovit klart å då är det bråttom. I går kissade han i köket medans jag försökte få mej kläderna. I morse lyckades jag vara snabbare så då kom kisset ute. Men fasen vad krångligt med valp på vintern å lägenhet 3 trappor upp. Förra gången var ju varmaste sommaren ever 1994 + kedjehus med egen tomt.

13:46  
Anonymous Anonym said...

Aha, det är hos ER Tompe är...;o)
Jaja, bättre kan han ju definitivt inte ha det!...

10:26  
Blogger Lilla P said...

*nq* Fniss, stressar du ihjäl dig..?
Visserligen kan jag längta ihjäl mig efter hund som jag tidigare sagt...men det är ju inte för intet som jag INTE har det nu. Skulle aldrig ha tid!

12:24  
Blogger Lilla P said...

*m* Japp här har han varit. Han kommer få lägga på hullet vill jag lova! ;0)

12:25  

Skicka en kommentar

<< Home