Lilla P

En blogg som innehåller tankar och funderingar, ibland roliga ibland sorgsna... Dessutom kommer jag att hålla läsaren uppdaterad angående min dotters verbala status...;0). Det kan hända att jag även delger läsaren lite händelser från mitt arbetsliv.....??

onsdag, oktober 25, 2006

Jaha, då var det dags igen då!

Igår morse då jag kom ut till bilen, vid 05.30, märkte jag att "jag glömt låsa den".
Satte mig med lilla snöflingan o körde iväg. Trodde då att rutan i pass.dörren fram var öppen, men ack nej. Såg att dörren såg öppen ut och försökte stänga den vilket inte fungerade. Stannade, klev ur och konstaterade att hela dörren var bruten utåt.
INBROTT I BILEN! Har ju ingenting att ta där!! Sju kronor i P-pengar ur askkoppen, thats it!
Suck!
Annars är allt ganska bra. Håller som sagt på med mycket utbildningar på jobbet. Pluggar mellan varven och övningskör dessutom för C-behörighet. Häromdagen hade jag en livlig diskussion angående rondellkörning. Gillade inte instruktörens inställning till teckengivning i rondeller bl.a.

Han anser att man, vid en v.sväng i rondell, skall blinka höger innan man passerat de som kommer från höger. Jag påpekade att de som kommer rakt framifrån isåfall kan tro att JAG skall rakt fram, varpå de fortsätter in i rondellen och jag kolliderar med dem. VARFÖR kan man inte hålla klaffen (halti kaffti på isländska) och bara hålla med? Då grejjar man ju detta! NÄE! Det liksom spritter i munnen på mig, tungan krullar sig, läpparna kliar...JAG MÅSTE FÅ ARGUMENTERA!

En stund senare kör kollegan lastbilen, närmar sig en rondell och saktar av. Från motsatt håll kommer en bil som, långt innan han närmar sig oss, blinkar höger, varför vi tror att han skall fortsätta rakt fram, men han fortsätter runt framför oss.Kollegan har då redan börjat köra och får tvärbromsa med tunga lastbilen.

Fråga;
Tror ni jag var tyst?
Jodå, i ca 7,2 sek. Bara för att låta alla fundera i lastbilen...
Därefter kommenterade jag lite syrligt;
"-Nämen titta, en bil som blinkade så tidigt att man trodde han skulle rakt fram. .. Och vi körde...." ;}
Instruktören skyllde på att kollegan inte haft rätt hastighetsanpassning...


Gokväll.........

3 Comments:

Blogger Kattis said...

Undrar om jag är för gammal för att ta körkort???

16:35  
Blogger Lilla P said...

*Nq* Nähärru, för gammal, det finns inte.
Har du ingen behörighet? Övningskör med mig vet jag!!! ;)

20:08  
Blogger maruschka said...

Säger bara: Karlar.....

(fick rstgobum som wordverification, undrar om det var en pik?...;o)

14:46  

Skicka en kommentar

<< Home