Lilla P

En blogg som innehåller tankar och funderingar, ibland roliga ibland sorgsna... Dessutom kommer jag att hålla läsaren uppdaterad angående min dotters verbala status...;0). Det kan hända att jag även delger läsaren lite händelser från mitt arbetsliv.....??

måndag, februari 26, 2007



Får jag lov att presentera min nya kärlek...

FEE!

Detta underbara sto har jag gått och dreglat efter de senaste fem veckorna. Hon är fullkomligt gudomlig och förmodligen den vackraste häst jag någonsin sett.

Har sett henne vid det stall där jag även brukar fika och jag föll handlöst för henne. I söndags var jag som vanligt på besök vid hennes hage för att gosa lite men hon var inte ute.. Hittade henne i stallet och hade även turen att träffa hennes ägare. Denne berättade att hon skadat sig i hagen dagen innan vilket var oturligt eftersom hon skulle ha tävlats... Hon är född -01 och har fått skyhöga poäng i sina bedömningar! Jag behövde bara ta EN titt för att inse detta..FAKTISKT!Ägaren var så go och undrade om jag inte rent av ville borsta av henne...!! Jag var som en galen fjortistjej... Jag njöt av varje sekund... Fee också tror jag... Jag vägrar tvätta händerna de närmaste veckorna!

Så här, mina damer och herrar, skall en häst se ut. Jag är såld...borta...utom kontroll...dökär...you name it.

Prinsen får ursäkta, men jag tror jag bedrar honom i mina tankar just nu...

4 Comments:

Blogger Deepak Gopi said...

I have rode ahorse like this once,pls dont think that I can ride one,the owner accompanied me,horse walked,I dreamt that I became a King and I was moving fast on its top :):)
@ deepak-i knew that it is a spam ,to giveintroduction to the poster I just added that

11:05  
Blogger Kattis said...

Jösses, vilken skönhet. Jag förstår att du är kär. Står hon möjligen vid Järfälla ridcenter?? När jag gick på ridskolan (Upplands-Bro Ryttarförening) vart jag kär i ett sto som hette Capella. Trillade ju av under en hopplektion å bröt benet så illa att jag fick gå gipsad i 6 månader, under den tiden vart hon såld. Stor sorg, sen vart jag ju rädd för att rida å trodde inte jag skulle sitta på en häst mer. Men tack vare fjordingen Curre som jag fick rida som min egen flera veckor en sommar började jag rida islandshästar på ridskolan vid Örnäs. Såg att dom uppdaterat hemsidan (www.ornas.nu) å drabbades av en enorm saknad. Vill rida nu!!!!

20:09  
Blogger Lilla P said...

*nq* Japp där står hon... Prinsens dotter rider i Upplands Bro.
Det där med fjordingar... Var på ridläger då jag var yngre. Där fanns en ENORM fjording som hette Karlsson. Han var egensinnig och tjurig vilket formade mitt...eh, låt oss säga ointresse, för fjordingar. EN kollega till mig har precis gjort sig av med sina två Lusitano-hingstar. De var någonting i ...hästväg..;0)...att titta på. Otroligt vackra.
Hon håller mycket ridlektioner och pratade så sent som igår på jobbet att vi skulle träffas och sticka ut o rida. Bra med kontakter!!!

15:26  
Blogger Kattis said...

Undrar om det finns något vackrare än Lusitano-hingstar. Stod 2 st i Islandshäst-stallet där jag gick på ridskola hos NinaK. Man dånade nästan när dom stegrade sej i boxarna när vi ställde upp islandsstona utanför. Va festligt att Prinsens dotter rider i mina hemtrakter. Jag tyckte fjordingen jag red var cool men inte min fd man för han vart biten i rumpan hela tiden. Ibland vill jag ha en egen häst men inte när jag tänker på hur bunden jag blir, har ju varit bunden hela livet känns det som av barn, man, hus och djur. Det får nog räcka med Goset å Hasse nu men visst är det bra med kontakter!!!

18:04  

Skicka en kommentar

<< Home